Pet na dan za razvoj djeteta!
Pet na dan!? Ne, naredni redovi ne donose samo preporuke o obaveznih pet porcija voda i povrća na dan, nego savjete britanskih stručnjaka o 5 aktivnosti koje bi roditelji svakodnevno trebali raditi svojoj bebi.
Na Otoku je počela nova nacionalna kampanja za roditelje kojim se preporučuje pet jednostavnih aktivnosti za unapređenje i poboljšanje razvoja djece u prvim mjesecima i godinama života. Britanska vlada je pozvala mnoge sudionike da učestvuju u ovoj akciji: proizvođače dječijih igračaka i hrane, izdavači dječijih knjiga i mnoge druge. Kampanjom se nastoji promijeniti društvo, stavovi o roditeljstvu i obrazovanju, "baš kao što se u posljednjih 50 godina promijenilo mišljenje o vožnji pod utjecajem alkohola", pišu britanski mediji. Kampanja je prije svega usmjerene na siromašnije dijelove britanskog društva, "koji često ne znaju kako pravilno odgajati djecu." Stručnjaci preporučuje da slijedite pet kratkih i jednostavnih savjeta:
1. ČITAJTE VAŠEM DIJETE PO 15 MINUTA. Dječji mozak najlakše uči jezik u ranim godinama, a izloženost riječima izgrađuje njegov rječnika.
2. IGRAJTE SE S DJECOM NA PODU 10 MINUTA. Bebe, želju za interakcijom, uobičajeno pokazuju neartikulacijama i gestama. A roditelji to mogu podstaći zajedničkim igranjem na djetetovom "nivou" - na podu.
3. RAZGOVARAJTE S DJETETOM 20 MINUTA, DOK JE TV ISKLJUČEN. Djeca iz zapostavljenih sredina obično, dnevno, izgovaraju manje riječi nego djece iz porodica gdje se roditelji više druže s njima, pokazuju istraživanja. Razgovorom s djecom (bez televizije u pozadini) roditelji podstiču verbalne i pismene spretnosti djeteta, te ga na taj način i pripremaju za školu.
4. BUDITE POZITIVNI I ČESTO POHVALITE DIJETE. Istraživanja su pokazala da "pozitivno roditeljstvo" može pomoći u smanjivanju stresa kod djece i jačanju veza između roditelja i djece. Djeca koja odrastaju u manje privilegiranim uslovima, imaju mnogo manju vjerojatnost da će biti pohvaljeni.
5. VODITE RAČUNA O ISHRANI DJETETA, JER TO DOPRINOSI ZDRAVLJU. Sada dolazimo do korisnog savjeta o pet dnevnih obroka voća i povrća za djecu. Adekvatna prehrana pomaže razvoju mozga, a dojenje se smatra vrlo pozitivnim.
A.A.
Vaša e-mail adresa:
E-mail prijatelja:
Vaša e-mail adresa:
Naslov poruke:
Poruka:
Studije pokazuju da se ljudski sluh razvija tokom posljednja tri mjeseca trudnoće, a pužnice unutarnjeg uha…
Kanadski institut za istraživanje zdravlja proveo je istraživanje u kojem je utvrđeno da djeca koja su duže…
Odvikavanje djeteta od pelena ne mora biti tako teško kao što se to čini većini roditelja. Ako znate kada…
Kako tvrdi jedan južnoafrički pedijatar, djeca bi do treće godine života trebalo da spavaju sa majkom u krevetu.…
Najnovija američka istraživanja pokazala su da je najidealnije, pupčane vrpce, prerezati tek tri minute nakon…
Ishrana u najranijim danima novorođenčeta bitno utječe na kasniji zdravlje, pokazuju neka istraživanja.
Bebe su vrlo tajanstvene i zanimljive. Koliko god mislimo da sve znamo o njima i da su vrlo predvidljive, situacija…
Ukoliko se sačeka sa rezanjem pupčane vrpce tri minute nakon rađanja bebe, samoj bebi se može osigurati veća…
Vjerujemo da ste već i sami primijetili da se brak više ne smatra osnovom za uspješnu vezu i roditeljstvo.…
Pet na dan!? Ne, naredni redovi ne donose samo preporuke o obaveznih pet porcija voda i povrća na dan, nego savjete…






